Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός | Ορθόδοξοι Πατέρες Our Lord Jesus Christ | Orthodox Fathers

»»»    π. Βαρνάβας Γιάγκος - Ψυχοθεραπευτικές ομιλίες για νέους

π. Βαρνάβας Γιάγκος - Ψυχοθεραπευτικές ομιλίες για νέους


Ψυχοθεραπευτικές ομιλίες για νέους
Του π. Βαρνάβα Γιάγκου

01. Η εκκλησιαστική προσέγγιση της σεξουαλικότητας των εφήβων

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

02. Η μετάνοια ως στάση ζωής

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

Έτος 2004 - 2005

01. Έναρξη ομιλιών και σκοπός τους. Η ανθρώπινη δύναμη ως μέσον επιβολής.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

02. Η κατά Θεόν δύναμη. Η δύναμη του ανθρώπου μέσα από το ευαγγέλιο.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

03. Η εξάρτηση. Η σωστή διαχείρηση και συνειδητοποίηση της ζωής μας και η αυτοεξέταση μας, σε σχέση με τις διάφορες εξαρτήσεις και πάθη μας. Ο απεγκλωβισμός μας από την εξάρτηση.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

04. Η ουσιαστική, εσωτερική εκκοσμίκευση και ο Ορθολογισμός μας. Η σύγχυση πνευματικής και διανοητικής ικανότητας.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

05. "ουκ ήλθεν διακονηθήναι αλλά διακονήσαι" (Ματθ. 20:28) Με καλεσμένο τον Σεβ. Μητροπολίτη Θεσ/νίκης Άνθιμο.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

06. Περί προσευχής ΜΕΡΟΣ Α' (από συνομιλία του Αββά Κασσιανού με τον Αγ. Ισαακ τον Σύρο)

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

07. Περί προσευχής ΜΕΡΟΣ Β'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

08. Περί προσευχής ΜΕΡΟΣ Γ'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

09. Περί προσευχής ΜΕΡΟΣ Δ'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

10. Περί προσευχής μέρος Ε' (Σχέση προσευχής και δράσης)

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

11. Η αρχή της μετάνοιας και πως πραγματοποιείται.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

12. Η Χριστιανική ζωή, η καθημερινότητα μας και η πρακτικότητα της πνευματικότητας. Εργασία και πνευματικότητα.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

13. Εργασία & Πνευματικότητα, μέρος Β'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

14. Αγ. Συμεών νέου Θεολόγου, "Κατηχήσεις", περί ελεημοσύνης.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

15. Περί Εκκλησιαστικής εξουσίας. Σχολιασμός κειμένου του Αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου: "κατήχηση περί μεθόδων του πονηρού τις οποίες υποβάλλει στους ματαιόδοξους και φιλοπρώτους..."

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

16. Με αφορμή την Εκκλησιαστική κρίση: Το πνεύμα της Εκκλησίας, το νόημα της Εκκλησίας, και η έννοια του "εχθρού της Εκκλησίας".

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

17. Ρόλος του Πνευματικού στην ζωή μας και η έννοια της υπακοής σε αυτόν. Καλοί και κακοί λογισμοί.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

18. Η έγνοια του Χριστιανού για τα παρόντα και τα μέλλοντα. Το ψευδοδίλλημα της ενασχόλησης με την καθημερινή ζωή η με την μετά θάνατο.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

19. Σχολιασμός λόγου κατηχητικού του Αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου περί μετανοίας και κατανύξεως ΜΕΡΟΣ Α'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

20. Περί νηστείας. Η Γνώση και η λογική διεργασία. Σχολιασμός λόγου κατηχητικού του Αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου περί μετανοίας και κατανύξεως ΜΕΡΟΣ Β'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

21. Βασική αμαρτία μας, η αφασία μας. η εγωιστική θλίψη για τα λάθη μας. Η εξάντληση στον νομικισμό της πνευματικής ζωής, ως κάλυψη μας. Η εξιδανίκευση του άλλου ως εκδήλωση προσωπικής αδυναμίας. Η έννοια της εκκλησιαστικής σχέσης και της κοινότητας, ως θεραπευτικής μας. Οι λογισμοί ως φράγμα απέναντι στον Θεό. Σχολιασμός σχετικού κειμένου του Αγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

22. Ομιλία περί μετάνοιας ΜΕΡΟΣ Α'. Τι είναι καλό, τι είναι κακό; Τι σημαίνει Μετάνοια; Γιατί την αρνιόμαστε; Πώς το επιτίμιο και η άσκηση μπορεί να γίνουν και φραγμοί στην μετάνοια; Τι είναι ο ιδεατός εαυτός;; Τι είναι η (αυτο)κάθαρση; Πώς εξομολογούμαστε σωστά; Τι ζητά ο Θεός από εμάς; Η μετάνοια ως αποδοχή της αποτυχίας μας. Πώς χάνεται η ισορροπία του ανθρώπου με την προστασία του ιδεατού εαυτού; H "αρετολογία" μέσα στην Εκκλησία, ως δαιμονική επίδραση. Η ηθικιστική λατρεία της αρετής.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

23. Περί μετάνοιας ΜΕΡΟΣ Β'. Η ανόητη και παράλογη αγάπη , που δεν λειτουργεί θεραπευτικά. Η Αγάπη για τον Χριστό, ως βάση για την μεταποίηση των παθών. Η παραχάραξη του μυστηρίου της μετανοίας. Η αρρωστημένη θεώρηση του Πνευματικού ως ψυχολόγου. Η αρρωστημένη υπακοή, ως δεκανίκι του προβληματικού Πνευματικού και του προβληματικού εξομολογούμενου.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

24. Περί μετάνοιας ΜΕΡΟΣ Γ'

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

25. Διαφορά κοινωνικότητας και φιλοκοσμίας. Η τραγικότητα της υπαρξιακής κόπωσης. Η εξάλειψη της με την έλευση της Θ. Χάριτος καρδιά ως κέντρο της υπάρξεως μας. Ο Χριστός είναι νυμφίος μας. Η ερωτική σύνδεση μας με τον Θεό. Ο Χριστός ως υπόδειγμα ταπεινώσεως και διακονίας. Η εμπειρία της προσωπικής μας Σταύρωσης είναι πρόγευση της ανάστασης.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

26. Σχολιασμός κειμένου του Αββά Δωρόθεου, περί μνησικακίας. Οι βαθμίδες της μνησικακίας. Η προσωπική αίσθηση δικαιοσύνης, είναι κινητήριος δύναμη της μνησικακίας.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

27. Συνέχεια περί μνησικακίας. Η επίγνωση και ο Φωτισμός μας από τον Θεό. Η φυσική επίγνωση και η αγιοπνευματική επίγνωση. Η χρήση της οργής. Το προσωπείο και η μάσκα μας εμπόδιο προς την κάθαρση. Το παράπονο πως "δεν μας αγαπούν" και πως "δεν αξίζουμε τίποτα" είναι μορφή τραυματισμένου εγωισμού και όχι ταπείνωσης. Ταπεινός είναι αυτός που γνωρίζει την πραγματική αξία που του έδωσε ο Θεός. Η αρρωστημένη καταθλιπτική θρησκευτικότητα ως οργή προς τον εαυτόν μας. Ο Θεός είναι απροϋπόθετος στο πλησίασμα του.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

28. Σχολιασμός κειμένου Αββά Δωροθέου, για "Το κτίσιμο της ψυχής και την άσκηση των αρετών"

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

29. Πόνος και ταλαιπωρία στην ζωή και τον θάνατο του ανθρώπου. Ο αιφνίδιος Θάνατος. Το σκάνδαλο του θανάτου και του πόνου. Η αξιολόγηση του χρόνου της ζωής μας. Ο αγώνας εναντίων της κατακρίσεως ως σημαντικό εφόδιο αντιμετώπισης του θανάτου μέσω της αποκάλυψης του Θεού του Θανάτου. Αναφορά σε κείμενο Του Αββά Δωροθέου περί κατακρίσεως

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

30. Λήξη ομιλιών. Οτιδήποτε φθαρτό είναι ψέμα, μόνο αν κάτι υπερβαίνει την φθαρτότητα και είναι αιώνιο, είναι αλήθεια. Η ενηλικίωση του ανθρώπου προχωράει , όταν ο Θεός παίρνει την Χάρη του. Η άρση της Χάριτος του θεού είναι γόνιμη πνευματική περίοδος. Μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη παρουσία του Θεού μέσα στην απουσία του. Η θεοεγκατάλειψη μπορεί να παρεξηγηθεί από ψυχαναλυτές ως κατάθλιψη. Η παροχή Χάριτος ισχυροποιείται , όσο ισχυροποιείται η ταπείνωση του ανθρώπου. Άγιος δεν είναι ο "ατσαλάκωτος". Διαφορά καταλαλιάς και κατάκρισης. Οι πράξεις μας πρέπει να σχετίζονται με την πίστη μας. Το δέντρο και οι καρποί του Χριστιανισμού.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.


Πηγή: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας



Η Θεία Λειτουργία

Η Θεία Λειτουργία στα Αραβικά -

خدمة القداس الإلهي عربي

Πειραϊκὴ Ἐκκλησία

Ακούστε (((ο)))
Πειραϊκή Εκκλησία 912fm

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

Ὅλα ἀρχίζουν ἐδῶ

Κάθε λογισμὸς καὶ κάθε αἴσθηση ὁδηγοῦν σταδιακὰ τὴν ψυχὴ εἴτε πρὸς τὸν παράδεισο εἴτε πρὸς τὴν κόλαση.

Ἄν ὁ λογισμὸς εἶναι ἔλλογος, τότε συνδέει τὸν ἄνθρωπο μὲ τὸν Θεὸ Λόγο, μὲ τὸν ὕψιστο Λογισμό, μὲ τὴν Παναξία, πρᾶγμα ποὺ εἶναι ἤδη ὁ παράδεισος.

παράδεισος

Ἐάν πάλι εἶναι ἄλογος ὁ λογισμὸς ἤ καὶ παράλογος, τότε συνδέει ἀναπόφευκτα τὸν ἄνθρωπο μὲ τὸν Παράλογο, τὸν Ἀνόητο, μὲ τὸν διάβολο, πρᾶγμα ποὺ εἶναι ἤδη ἡ κόλαση.

Ὅσα ἰσχύουν γιὰ τὸν λογισμὸ, ἰσχύουν καὶ γιὰ τις αἰσθήσεις. Ὅλα ἀρχίζουν ἐδῶ, ἀπὸ τὴν γῆ: καὶ ὁ παράδεισος μὰ καὶ ἡ κόλαση τοῦ ἀνθρώπου.

Ἰουστῖνος Πόποβιτς

Ιωάννου Χρυσοστόμου

Ἐγὼ πατὴρ, ἐγὼ ἀδελφὸς, ἐγὼ νυμφίος, ἐγὼ οἰκία, ἐγὼ τροφὴ, ἐγὼ ἱμάτιον, ἐγὼ ῥίζα, ἐγὼ θεμέλιος, πᾶν ὅπερ ἂν θέλῃς ἐγώ· μηδενὸς ἐν χρείᾳ καταστῇς. Ἐγὼ καὶ δουλεύσω· ἦλθον γὰρ διακονῆσαι, οὐ διακονηθῆναι. Ἐγὼ καὶ φίλος, καὶ μέλος, καὶ κεφαλὴ, καὶ ἀδελφὸς, καὶ ἀδελφὴ, καὶ μήτηρ, πάντα ἐγώ· μόνον οἰκείως ἔχε πρὸς ἐμέ. Ἐγὼ πένης διὰ σέ· καὶ ἀλήτης διὰ σέ· ἐπὶ σταυροῦ διὰ σὲ, ἐπὶ τάφου διὰ σέ· ἄνω ὑπὲρ σοῦ ἐντυγχάνω τῷ Πατρὶ, κάτω ὑπὲρ σοῦ πρεσβευτὴς παραγέγονα παρὰ τοῦ Πατρός. Πάντα μοι σὺ, καὶ ἀδελφὸς, καὶ συγκληρονόμος, καὶ φίλος, καὶ μέλος. Τί πλέον θέλεις; τί τὸν φιλοῦντα ἀποστρέφῃ; τί τῷ κόσμῳ κάμνεις; τί εἰς πίθον ἀντλεῖς τετρημένον;  περισσότερα »»»

Η Ελλάδα και ο Υμνος της Ελευθερίας

Ελληνική σημαία - Ελλάς - Ελευθερία

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

Υπεραγία Παρθένος Θεοτόκος Μαρία

Κύριος διασκεδάζει βουλὰς ἐθνῶν, ἀθετεῖ δὲ λογισμοὺς λαῶν καὶ ἀθετεῖ βουλὰς ἀρχόντων· ἡ δὲ βουλὴ τοῦ Κυρίου εἰς τὸν αἰῶνα μένει, λογισμοὶ τῆς καρδίας αὐτοῦ εἰς γενεὰν καὶ γενεάν. (Ψαλ. 32, 10-11)

εἰ δέ τις τῶν ἰδίων καὶ μάλιστα τῶν οἰκείων οὐ προνοεῖ, τὴν πίστιν ἤρνηται καὶ ἔστιν ἀπίστου χείρων. (Τιμ.Α 5,8)

Ἅγιος Ἀντώνιος ὁ Μέγας

Οἱ ἄνθρωποι καταχρηστικά λέγονται λογικοί. Δεν εἶναι λογικοὶ ὅσοι ἔμαθαν ἀπλῶς τὰ λόγια καὶ τὰ βιβλία τῶν ἀρχαίων σοφῶν, ἀλλ' ὅσοι ἔχουν τὴ λογικὴ ψυχὴ καὶ μποροῦν νὰ διακρίνουν ποιὸ εἶναι τὸ καλὸ καἰ ποιὸ τὸ κακό καὶ ἀποφεύγουν τὰ πονηρὰ καὶ βλαβερὰ στὴν ψυχή, τὰ δὲ ἀγαθὰ καὶ ψυχωφελῆ, τὰ ἀποκτοῦν πρόθυμα μὲ τὴ μελέτη καὶ τὰ ἐφαρμόζουν μὲ πολλὴ εὐχαριστία πρὸς τὸν Θεό. Αὐτοὶ μόνοι πρέπει νὰ λέγονται ἀληθινὰ λογικοὶ ἄνθρωποι.

St Antony the Great

Ἐφ᾿ ὅσον ἐννοεῖς τὰ περὶ Θεοῦ, νὰ εἶσαι εὐσεβής, χωρὶς φθόνο, ἀγαθός, σώφρων, πράος, χαριστικὸς κατὰ δύναμιν, κοινωνικός, ἀφιλόνεικος καὶ τὰ ὅμοια. Διότι αὐτὸ εἶναι τὸ ἀπαραβίαστο ἀπόκτημα τῆς ψυχῆς, νὰ ἀρέσει στὸ Θεὸ μὲ τέτοιες πράξεις καὶ μὲ τὸ νὰ μὴν κρίνει κανέναν καὶ νὰ λέει γιὰ κανέναν, ὅτι ὁ δείνα εἶναι κακὸς καὶ ἁμάρτησε. Ἀλλὰ καλλίτερο εἶναι νὰ συζητᾶμε τὰ δικά μας κακά, καὶ νὰ ἐρευνᾶμε μέσα μας τὴ δική μας πολιτεία, ἐὰν εἶναι ἀρεστὴ στὸ Θεό. Διότι, τί μᾶς μέλει ἐμᾶς, ἐὰν ὁ ἄλλος εἶναι πονηρός;

περισσότερα